Facebook bureau hjælper iværksættere med at vækste

facebook annoncering

Facebook er verdens største sociale medie, hvilket også betyder at din målgruppe højst sandsynligt befinder sig på mediet. I Danmark er de fleste danskere stort set på Facebook hver eneste dag, hvilket giver dig gode muligheder for at ramme din målgruppe med skarp og målrettet annoncering. Det kan være svært at komme i gang som iværksætter, men heldigvis findes der mange gode artikler omkring Facebook annoncering, såsom denne der er skrevet af et Facebook bureau. Det er dejligt at Facebook bureauer ønsker at hjælpe iværksættere med at dele ud af deres viden. Som iværksætter er du nemlig højst sandsynligt begrænset af et budget både til annoncering, men også administration af kampagner, hvorfor det kan være en fordel selv at lave Facebook annoncering i starten.

Kampagnemuligheder med Facebook annoncering

Der findes mange forskellige muligheder med Facebook annoncering, hvilket både kan være en fordel, men også en ulempe, hvis du vælger de forkerte formater til din forretning. Kunderejsen vil være meget forskellig fra virksomhed til virksomhed og typisk meget anderledes afhængig af, om det er B2C eller B2B. Herunder gennemgår vi nogle af de mest populære kampagneformater, når det kommer til annoncering på Facebook.

 Facebook push kampagner

Det mest almindelig som nystartet vil selvfølgelig være at lave en top funnel annonce, hvor du prøver at nå ud til nye mennesker. Her handler det mest af alt om at udvælge de rette målgrupper, eftersom du ikke har noget data at arbejde ud fra. Har du en liste med e-mails af kunder eller tidligere kunder, kan du med fordel upload den til Facebook og målrette dine annoncer mod en look-a-like målgruppe. Det betyder, at Facebook selv prøver at finde en procentdel af befolkningen, som minder mest om lige præcis de personer fra din mailliste.

For at din annonce skal klare sig godt, er det selvfølgelig væsentligt, at du har bygget en flot kampagne i form af tekst og grafisk udtryk. Det kan også være en fordel at benytte sig af videomateriale, eftersom Facebooks algoritme tilgodeser videoannoncer.

Facebook Lead Ads

Facebook Lead Ads er en af de mest populære annonceformater, eftersom du kan indsamle leads i form af e-mail eller telefonnumre direkte i Facebooks interface. For B2B virksomheder kan et lead være rigtig mange penge værd, men for webshops kan en tilmelding til nyhedsbrevet lige så vel være mange penge værd, hvis man er dygtig til e-mail markedsføring. Det er en kæmpe fordel, at få din målgruppe på din nyhedsbrevsliste, eftersom det er en kanal du selv ejer. Det vil sige, at du kan selv vælge, hvornår du ønsker at henvende dig uden at det behøver at koste dig kroner til annoncering.

Der er også det faktum, at man aldrig kan vide om Facebook eksistere om 10 år, eller om annoncering bliver dyrere og dyrere på deres medie. Det kunne også sagtens være, at deres formater ændrer sig med tiden – så det er bare med at få samlet nogle leads ind til din pipeline.

Facebook retargeting

Facebook retargeting er muligvis den mest effektive kampagnetype, som du kan opsætte i din Business Manager konto. Det skyldes, at det er et annonceformat, hvor du rammer lige præcis de personer, som har vist interesse i form af et besøg på din hjemmeside. Her kan du også opsætte avancerede flows, hvor du segmentere ned på den præcise side de har besøgt og målretter annoncen ud fra det. Der findes også dynamisk retargeting, hvor du viser præcis de produkter, som dine besøgende har været inde og se på i din webshop.

Det skaber en større sammenhæng i de budskaber og det behov, som din målgruppe har, hvorfor Facebook retargeting er uhyggeligt skræmmende.

facebook bureau

Få hjælp af et Facebook bureau

Du kan komme langt med Facebook annoncering også hvis du selv varetager det, men du vil selvfølgelig ikke kunne undgå at begå begynderfejl. Begynder du at få et højt spend til annoncering på Facebook, så kan det være en god idé at inddrage eksperter. Bruger du over 10.000 kr. på annoncering, så kan det være en god idé at få et Facebook bureau til at hjælpe med at varetage din annoncekonto. Hvis du selv er blevet en haj til Facebook annoncering, kan du nøjes med at bruge dem til sparring, da flere øjne altid er en fordel.

Nyhedspatruljen Forfatter